Samenwerken met meerdere organisaties

Je werkt samen met meerdere partijen, maar hebt toch ook je eigen bedrijf. Een cliënt kan van jou zijn, of van de overkoepelende organisatie. Of je koopt gewoon samen in.

Hoe kleed je een samenwerking in? Kun je überhaupt samen doen in Cliendo? Is er voordeel mee te behalen ten opzichte van ieder voor zich?

Goed nieuws. Wat je voor ogen hebt kan waarschijnlijk. Samenwerkingen worden steeds populairder en wij hebben hier zowel de technische als de contractuele mogelijkheid voor gemaakt.

Je kiest hiermee niet alleen een online dossier, maar gaat ook deels vastleggen hoe je samenwerking online nu werkelijk gaat. Dit artikel is je handvat voor het gesprek met je collega’s.

Cliendo is van de grond af gebouwd om samen te werken

Je kunt een dossier delen naar een gebruiker op een andere account met één druk op de knop.

Je kunt een dossier delen met iemand die nog helemaal geen account heeft en dus zelfs ook naar iemand anders die al in een Cliendo account van een ander team zit.

Er zijn vier typen toegang die je kunt geven op het dossier en je kunt dit toegangsrecht ook aanpassen en weer intrekken. Lees alles over dossier toegang geven.

Het dossier dat je deelt komt binnen op de gebruikersaccount van de ander, in het cliëntenoverzicht, in één groep die heet ‘Met mij gedeelde cliënten’.

Het is dus perfect mogelijk dat een gebruiker van een account zes groepen cliënten heeft in team A, de de corporatie allemaal niet mag zien. Terwijl hij ook cliënten ontvangt in ‘met mij gedeelde cliënten’ uit team B en team C.

Bijna geen, of voor zover wij weten, niet één dossier op de markt heeft dit van begin af aan al ingebakken in hun systeem. Cliendo is relatief nieuw, versie 1 is uitgerold in 2017, en ‘dossiers delen’ met zowel cliënten als andere organisaties is echt een ding van de laatste jaren.

Sommige dossiers zijn er met invoering van de AVG zelfs mee opgehouden omdat ze dit niet voor elkaar kregen. En ja: we zijn er wel een beetje trots op hierin voorop te lopen.


Mogelijkheden voor afname

De belangrijkste vraag die je moet beantwoorden is ‘van wie is een cliënt’. Als dat duidelijk is wordt ook snel duidelijk wat de handigste manier van samenwerken is.

‘Wie is de eigenaar van een account?’

– Wijze samenwerkende partners

Je kunt afnemen als één organisatie, compleet zelfstandig, en in de speciaal hiervoor gemaakte variant ‘afnemen als samenwerkende organisaties’.

1. Afname als samenwerkende organisaties.

2. Je neemt allemaal zelfstandig af.

3. Je neemt af als één organisatie.

Extra vragen om te stellen

Moeten partners zelf collega’s kunnen toevoegen?
Moet elke partner de mogelijkheid hebben om zelf collega’s toe te voegen in zijn/haar team, en deze collega’s weer kunnen verwijderen?

Dan kun je kiezen uit opties 1 en 2. Drie valt af.

Hoe gaat een contract er uit zien?
Is het wenselijk dat er één contract wordt opgesteld met de corporatie of grootste partner, en het beheer van alle gebruikers ook door één organisatie wordt gedaan?

Kies optie 3. Één en twee vallen af.

Wat gebeurt er als iemand vertrekt uit de samenwerking?
Gaat diegene dan gewoon door met zijn/haar eigen cliënten, of kunnen die niet meegenomen worden?

Kies optie 1 of 2 indien diegene verder moet kunnen met zijn/haar cliënten.
Kies optie 3 indien alle cliënten bij één instelling horen.

Zijn er meer dan 1 VECOZO aansluitingen nodig?
Moeten meer dan één organisaties op VECOZO kunnen?
Kies dan voor optie één of twee. Drie valt af.


Is er voordeel te behalen met die optie 1: samenwerkende organisaties?

Je wilt als samenwerkende partners afnemen met de privileges van zelfstandige accounts. Maar dan goedkoper.

Nou, wederom goed nieuws. Dit kan dus via optie 1.
De voordelen van een samenwerkings contract:

– Je krijgt hierbij allemaal een eigen contract, je kunt opzeggen of opschalen wanneer je wilt.
– Jouw cliënten zijn van jou. Corporatie cliënten van de corporatie.
– Eventuele kosten voor inrichting op maat of bepaalde maatwerk functionaliteiten betaal je maar één keer, gezamenlijk.
– Eventuele kosten voor trainingen op locatie zijn te delen. We geven bij ons op kantoor ook gratis trainingen
– Het is per maand een stuk voordeliger dan allemaal zelfstandig afnemen. Een Pro abonnement is €55 voor één gebruiker. In een samenwerkingsovereenkomst ligt die prijs onder de €25 pppm.

De prijs wordt bepaald aan de hand van hoe veel gebruikers je corporatie telt en of er nog bijkomstige wensen zijn. Voor een samenwerkingscontract heb je in totaal minimaal 20 gebruikers nodig.

Hoe gaat dat samenwerken nou precies?

Leon is een gebruiker uit organisatie A: ‘ZorgCare 4 You’, deze organisatie heeft een eigen account met twaalf eigen groepen.

Taco werkt bij organisatie ‘Zelfkracht de Zon’. Hij heeft net cliënt Eddy gedeeld naar naar Leon, inclusief alle lees en bewerk rechten. Daarna zag hij meteen Leon als lid bij ‘Leden’ staan, inclusief Leon’s foto.


Leon krijgt nu een mailtje met ‘Taco heeft je toegevoegd aan .. op Cliendo’.

En Leon ziet nu een nieuwe sectie in zijn Cliendo, met daarin cliënt Eddy.

Leon opent het dossier van Eddy en kan in dit geval alles zien en bewerken in dit dossier.

Leon plaatst een bericht op de dagrapportage van Eddy. Daarin tagt hij Taco met @taco, die daarvan een notificatie zal krijgen. Ook voegt Leon een andere gebruiker genaamd Lennart uit zijn eigen team toe aan dit dossier, die het nu ook kan zien.

Oline cliëntendossiers


Joris Landkroon
Door Joris  Landkroon
Jouw werk zo makkelijk mogelijk maken is mijn doel.
Door
Joris  Landkroon
Oprichter van Cliendo
Joris Landkroon
Doe mee met 426 ontvangers en ontvang
de beste e-mail only artikelen
Inschrijven
Geen salesmails, geen spam.
Uitschrijven met één druk op de knop.
Uw aanvraag wordt verstuurd..
Bedankt voor je inschrijving
Er is een bevestiging gestuurd naar:
Daar is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens